close

Login

Italsko-česká obchodní a průmyslová komora
  • cs
  • it

Digitální strategie pro firmy

16.11.2018

Oblast digitálního marketingu e elektronického obchodu se stává klíčovou i pro firmy aktivních v oblastech, kde to nedávno ještě nikdo nečekal. Italsko-česká obchodní a průmyslová komora proto uspořádala ve čtvrtek 15. listopadu seminář Komunikační strategie v sociálních sítích a v e-commerce, na kterém vystoupily významné italské firmy z těchto sektorů.

První příspěvek přednesl CEO společnosti GWC World, Alessandro Malnati, člen Camic, který prezentoval základy a hlavní trendy digitální komunikace firem. Klíčovým konceptem je dnes vícekanálový prodej. To znamená, že zákazník nejen kombinuje on-line a off-line přístupy, ale současně vstupuje do digitálního světa skrze různé platformy a zařízení. „Ptejte se proto, zda vaše webové stránky jsou dobře viditelné skrze všechny druhy zařízení,“ vyzval přítomné podnikatele Alessandro Malnati. Pro digitální marketing je klíčové, aby uměl nabídnout lehkou odpověď při reakci na situaci a problémy, které zažívají zákazníci ve svých životech. V druhém příspěvku semináře digitální stratég firmy GWC World, Francesca Natalini, představila několik přístupů k digitálnímu marketingu. Konečným cílem každé firmy by mělo být, aby se její zákazníci stali i jejími “popularizátory” a tím výrazně zvýšili dopad firemní komunikace.

V třetím příspěvku, Alfredo Montresor, Technical Account Manager společnosti FiloBlu, člen Camic, představil některé možnosti růstu na zahraničních trzích skrze platformy elektronické komerce. „Amazon je, například, vhodný pro první kroky na trzích v severní Americe a Evropě,“ uvedl Montresor a ilustroval konkrétní možnosti využití této platformy, jež se stala tržištěm a vyhledávačem zboží zároveň. Růst na více vzdálených trzích si pak od firem žádá, aby se více přizpůsobily a vsadily na tu správnou platformu. „Například, na čínském trhu funguje pestrá škála platforem, jež pokrývají trh od nejnižšího segmentu až po luxus,“ dodal Montresor, který se zmínil i o kampaních pro konkrétní značky jako Santoni, Elisabetta Franchi či Collistar. Z údajů prezentovaných v příspěvku také vyplývá, že rozdíly v používání elektronické komerce různými vrstvami společnosti se postupně smývají.

Po příspěvcích proběhla živá debata. Seminář, který zaznamenal výraznou odezvu mezi členy komory, proběhl v pražském showroomu společnosti Italian Design in the World, člen Camic.

Zdroj: Camic

Zdroj fotografie: Studio Adam-Costey

right
left
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin