Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

22.05.2019

Paolo Iannone: UniCredit je příkladem úspěšného celoevropského bankovnictví

V dubnu letošního roku byl Paolo Iannone jmenován General Managerem UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia. Zeptali jsme se ho, co nová funkce obnáší a jaké jsou další plány banky v České republice a na Slovensku.

V dubnu jste se stal General Managerem UniCredit Bank. Jaké jsou Vaše pravomoci a jaké změny v řízení banky můžeme očekávat?

V roli General Managera budu i nadále zodpovědný za obchodní řízení retailového, privátního, firemního a investičního bankovnictví a divizi Global Banking Services. Nově se mé pravomoci rozšířily i na vedení slovenské pobočky a útvarů Lidské zdroje a Identita a komunikace. Klienti jsou pro naši banku středobodem pozornosti a tyto oblasti jsou pro nás klíčové, stejně jako naši kolegové a komunikace, které mají důležité postavení.

V roce 2018 zvýšila UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia výrazně svou ziskovost. Jak se vám toho povedlo dosáhnout?

Rok 2018 byl pro UniCredit Bank plný úspěchů. Využili jsme obchodní příležitosti a dosáhli mimořádných výsledků. Potvrdili jsme tak pozici lídra na trhu v obou zemích, kde působíme. V meziročním srovnání náš čistý konsolidovaný zisk vzrostl o 18,6 procent na 352 milionů eur (9,047 miliard CZK). To je nejlepší výsledek v historii UniCredit Bank. V roce 2018 se tak opět potvrdil nepřetržitý trend našeho silného růstu, který začal již v roce 2009 se zahájením přeměny na univerzální banku. V roce 2010 jsme dosáhli zisku 127 milionů eur, což je ve srovnání s loňským výsledkem nárůst o 173 procent. Přitom zisk celého bankovního sektoru se za stejnou dobu zvýšil o 50 procent.

Hlavním cílem skupiny UniCredit je podpora reálnou ekonomiku, jejího růstu a tvorby pracovních míst ve všech zemích, kde působíme. Klíčem k růstu jsou naši klienti a schopnost získávat nové, aniž bychom ztratili ty dosavadní. Jsme proto hrdí na fakt, že index NPS (Net Promoter Score – míra loajality zákazníků, pozn. redakce) naší banky je vůbec nejvyšší na českém a slovenském bankovním trhu.

V retailovém segmentu jsou zásadní jednoduché produkty a neustálá inovace nabídky, jako například naše balíčky U konto Business a U konto online (se kterým si založíte účet krok po kroku plně online). Pozornost musíme dlouhodobě věnovat i zákaznické zkušenosti. Ve srovnání s předchozím rokem nám v retailu meziročně narostl počet klientů o 4,3 procent na 700 tisíc, zároveň nám loni o 5,8 procenta narostl i objem poskytnutých úvěrů a vklady o 7,4 procenta.

V segmentu firemního a investičního bankovnictví jsme potvrdili naši pozici lídra trhu v úvěrování velkých českých i zahraničních podniků. Zároveň jsme meziročně o 10 procent narostli i v dalším strategickém segmentu malých a středních podniků.

UniCredit je úspěšnou celoevropskou bankovní skupinou disponující jasným obchodním modelem a zcela integrovaným segmentem firemního a investičního bankovnictví. Našim 26 milionům klientů poskytujeme jednotnou bankovní síť v západní, střední i východní Evropě. Díky mezinárodnímu postavení a výjimečným zkušenostem naší skupiny v oblasti služeb pro nadnárodní firmy narostlo naše úvěrové portfolio v tomto segmentu o 13,8 procent.

Chtěl bych také zmínit naši roli v úvěrovém financování akvizic a ve financování exportu. Podpořili jsme například projekt PPF Arena 1 (financování pro telekomunikační skupinu v regionu střední a východní Evropy). Ten představuje největší transakci v oblasti telekomunikací v našem regionu za posledních sedm let.

Firemní úvěry rostly pomaleji než úvěry domácnostem. Firmy přitom obvykle úvěry využívají na financování investicí. Znamená to, že českým firmám chybí kvalitní investiční záměry? A jak se na trhu promítne zpomalování ekonomiky?

Vývoj úvěrů je opožděným indikátorem celého ekonomického cyklu. Firmy mají tendenci více investovat ve fázi růstu ekonomiky, nejdřív s použitím vlastních zdrojů a následně využívají k financování externí zdroje. Investiční aktivity jsou dnes navzdory ekonomickému zpomalování stále v dobrém stavu. Důvodem může být celkové zpoždění ekonomického cyklu nebo také fakt, že potřeba investovat je poháněna dlouhodobým procesem robotizace a obnovy technologií. Myslíme si, že objem firemních úvěrů bude i nadále růst, ovšem ne tak rychle, jako v roce 2018.

Banky jsou v současnosti pod tlakem, aby implementovaly celou řadu nových technologií. Jak se skupina UniCredit na digitální transformaci připravuje?

Nové technologie včetně FinTech služeb jsou pro banky velkou příležitostí a stimulem. Je to velká šance ke zlepšení služeb klientům, flexibilnějším produktům či aktivitám s vyšší přidanou hodnotou pro zaměstnance banky. Pro banky je digitalizace spíše zdrojem inspirace než konkurence. Díky technologiím mohou banky zdokonalit své služby a zvýšit kvalitu, kterou klientům nabízí. Skupina UniCredit se na tyto oblasti zaměřuje a implementuje řešení, která zvyšují efektivitu vnitřních procesů a nabízí zákazníkům služby jednodušším a vstřícnějším způsobem.

V České republice a v UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia působíte již desátým rokem. Jak se za tuto dobu banka změnila a jaké jsou vyhlídky do budoucnosti?

V posledních deseti letech banka překonala řadu výzev a dosáhla pozice lídra na českém i slovenském trhu. Mezi nejvýznamnější z nich určitě patří transformace UniCredit Bank do stabilní finanční skupiny a přeshraniční fúze české a slovenské banky. Díky naší finanční síle a přeshraničním synergiím jsme dnes jedinou bankou, která dosahuje na výrazně propojeném českém a slovenském trhu tak významného postavení v oblasti největších transakcí. Jsme hrdí, že můžeme být u důležitých událostí v oblasti strukturovaného financování, fúzí a akvizic, financování exportu, realitního trhu, průběžného financování a leasingu. A to vše již po jedenáct let.

Jsme také hrdí na velký počet prestižních ocenění, které se nám každý rok daří získávat. Zmínil bych například ocenění časopisu Global Finance za nejlepší služby v oblasti správy a úschovy cenných papírů, první místo v žebříčku Trade Finance revue časopisu Euromoney nebo ocenění našeho korporátního bankovnictví v České republice časopisem Global Banking & Finance. Za zásadní pak považuji spokojenost našich klientů vyjádřenou indexem NPS, který jsem již zmiňoval. To vše ukazuje, že jdeme správným směrem. A chceme jím jít i nadále. Chceme být užiteční a podporovat komunity, kde působíme. Proto naše skupina spustila v Česku a na Slovensku program Social Impact Banking. Díky němu chceme na obou trzích poskytovat financování městům, charitativním a nevládním organizacím, včetně poskytování mikropůjček podnikatelům a podpory finanční gramotnosti. UniCredit je důkazem toho, že celoevropské bankovnictví je úspěšné.

 

Zdroj: Camic

Zdroj fotografie: UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia

Loading…