Oslabení eura pomáhá jen části italskýc vývozních firem. K takovému závěru došel report agentury Bloomberg o důsledcích oslabení eura na italské firmy.
Dle agentury oslabení eura pomáhá především známým a velkým brandům z odvětvích Made in Italy. Pozitivní očekávání již v minulosti vyjádřil CEO koncernu FCA Sergio Marchionne, dle kterého by oslabení kurzu eura vůči americkému dolaru mohlo posílit prodeje nového Jeep Renegade na trzích severní Ameriky. V obdobném duchu se pak vyjádřil Bruno Cuccinelli, zakladatel a generální manager stejnojmenného módního brandu.
Dle zjištění agentury Bloomberg má ale oslabení eura neutrální vliv na malé a střední firmy, již vyváží především do zemí eurozóny. Ba některé, pokud mají dodavatel z nečlenských zemí, mohou být poklesem kurzu eura lehce znevýhodněny. Do zemí eurozóny tradičně směřuje něco málo přes 40% italského exportu.
Zdroj: bloomberg.com