Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

19.04.2015

Venuše Fišerová spojuje Českou republiku se světem

Od května bude mít spediční společnost Venuše Fišerová, člen Italsko-české komory, své logistické centrum při Mezinárodním letišti v Praze-Ruzyni, čímž posílí své přepravní kapacity a zlepší své nabízené služby. O této novince jsme mluvili sMichelem Bortoletto, Air & Land Managerem Venuše Fišerová s.r.o.

Venuše Fišerová brzy otevře své logistické centrum při Mezinárodním letišti v Praze-Ruzyni. Jak se tímto krokem změní nabídka vašich služeb?

Otevřením nového logistického centra se zvýší integrovanost mezi naší kamionovou a leteckou dopravou, což se projeví jak na rychlosti tak na ceně přepravy. My děláme spedici door to door, takže se staráme o průběh spedice od sídla klienta až do cíle. Díky novému logistickému centru, skrze které bude přítomní přímo na Mezinárodním letišti v Praze-Ruzyni se budeme moci věnovat zblízka všem fází dopravy. Nově se chceme také zaměřit na specifické tržní niky, jež si vyžadují mimořádnou kompetenci a pozornost, jako přeprava živých zvířat.

Vaše společnost má úzké partnerství s přepravními leteckými společnostmi Lufthansa Cargo a Emirates Sky Cargo. Jaká je přidaná hodnota této spolupráce?

Skrze tyto dvě letecké společnosti dosáhneme na prakticky všechny světové destinace. Emirates Sky Cargo obsluhuje denní spojení s Dubajem, odkud pak lze za příznivé ceny dopravit náklad do destinací v Asii, Africe a Oceánii. Emirates Sky Cargo obsluhuje tyto lety dostatečně velkými letadly, takže jejich kapacita vyhovuje prakticky všem operativním požadavkům. Spolupráce s leteckou společností Lufthansa Cargo nám pak dovoluje obsluhovat destinace v severní a jižní Americe. Spoj s Prahou je však obsluhován menším letadlem, takže rozměrnější a těžší náklady je nutné přepravit na letiště v Mnichově, Frankfurtu či v Lipsku. Všechna tato města nejsou však od Prahy příliš vzdálena.

Česká republika má výrazně proexportně orientované hospodářství. Zvýhodňuje tento faktor Vaši podnikatelskou aktivitu?

Core business naší společnosti byl dosud dovoz z Itálie do České republiky, takže proud zboží opačným směrem měl příznivé důsledky i na nás. Navíc jsme začali významnou spolupráci s firmou Orrero pro přepravu jejich sýrů, což nám zabezpečilo vytížení nemalé části našich kapacit. Ale i díky novému centru při Mezi národním letišti v Praze – Ruzyni se chceme více otevřít českým i italsko-českým zákazníkům. A samozřejmě se zaměříme i na členy Italsko-české komory.

Na trhu působíte od roku 2012. Jak se v průběhu těchto let změnila situace? A Česká republika dokázala posílit dopravní infrastruktury do zbytku Evropy?

V posledních letech se dálniční síť opravdu zkvalitnila,, a spojení s okolními zeměmi se zlepšilo. Tu umožňuje autodopravcům nabízet rychlejší služby za nižší ceny, protože cestovní doby se snižují. Já jsem aktivní v České republice a v tomto odvětví od roku 2010, a prožil jsem tudíž období hospodářské krize. Ačkoliv se objemy přepravovaných nákladů nesnížily, tak se jistě zvýšil tlak na ceny, které tak zasáhl mimořádně vysoký, prakticky 20%, pokles ve srovnání s před-krizovými hladinami. Současně se však zvýšily ceny pohonných hmot a dalších nákladů, což snížilo výdělečnost tohoto podnikání a odradilo spousta firem od vstupu na tento trh. Odvětví se začalo zotavovat od září-října roku 2014, kdy ceny pohonných hmot zaznamenaly výrazný pokles.

Odvětví silniční dopravy je podřízeno velkému množství regulací a nepřímých daní, jako silniční mýtné. Jaké jsou podnikatelské podmínky v tomto odvětví v ČR?

Co se týče výše mýtného, tak to je na srovnatelné úrovni jako ve zbytku Evropy a v Německu. I v České republice se citelně zvýšily ceny pohonných hmot, které se zastavilo jen na podzim minulého roku. Takže i cena pohonných hmot, kterou ve velké míře tvoří daně, se příliš neliší od ostatních evropských Států. Naopak byrokratická zátěž, a to především při zakládání nového podniku, zůstává o dost nižší. Ve srovnání s Itálií jsou administrativní nároky méně početné, a dosáhnout tak na licenci je snažnější


 

 

Loading…