Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

Události

Italian Wine Emotion

V úterý 5. června v Praze úspěšně skončil třetí ročník Italian Wine Emotion. Tento rok se v prostorech Palace Žofín představilo na třicet vinařských podniků, které přijely z různých italských regionů. Na akci bylo tudíž možné potkat podniky ze známých vinařských regionů jako Toskánsko, Benátsko, Frulánsko či Piedmont.Účastníci mohli ochutnat i vína z vinařsky méně známých regionů jako Apúlie, Emilia-Romagna, Lombardsko, či Trentino - Alto Adige.

Jeden ze silných bodů této akce tak byla schopnost spojit pod vlajkou kvality vína z různých italských krajů. „Společným jmenovatelem výstavy je vysoká kvalita nabízených vín. Přítomnost různých italských krajů je určitou výzvou pro výrobce z méně známých zón, jelikož jim to umožní vstoupit do úzkého kruhu excelentních výrobků. Pro ně je to zásadní zkušenost benchmarkingu”, uvádí Alessandro Saguatti generální tajemník Hospodářské komory z italské Piacenzy.

Její slova potvrdil i Giacomo de Feo, obchodní ředitel vinařství Cantine Due Palme. „ Italian Wine Emotion je prvním setkání našeho podniku s českým trhem, a naším cílem je vytvořit obchodní spolupráce i za pomoci zvýšeného zájmu o oblast Středozemního moře”, říká di Feo, jehož podnik pochází z Apúlie.

Italian Wine Emotion byl i v tomto ročníku důležitou příležitostí pro vstup italských vinařů na český trh, který si i nadále udržuje rostoucí trend. „Přijeli jsme do Prahy představit naše vína, která pochází z vinařsky málo známého kraje jako je okolí města Piacenzy. Doufáme, že zde nalezneme obchodní partnery a že budeme moci prodávat naše vína i v České republice”, uvedla pro CamicNet Ludovica Lusenti ze stejnojmenné vinařské firmy. Během odpoledne proběhla B2B setkání mezi italskými výrobci a českými importéry vína. „Čeští importéři kladně vyhodnotili především kvalitu vín a velice positivní názory měli i v případě cen”, říká Susanna Sabbioni z podniku Azienda agricola Ganaghello.

Pro české obchodníky tak zůstává zásadní poměr kvality a ceny, byť víno zůstává v mnoha ohledech velice specifické zboží. „Odpolední část programu byla velice dobrá, a to jak kvůli velké přítomnosti tak vysoké kvalitě přítomných obchodníků. Importérům jsme se snažili nabídnout také emoce a různé spojitosti s výrobkem tak, aby jsme vytvořili speciální vztah mezi nimi a naším brandem. V tomto ohledu hodně sázíme i na používání sociálních sítí”, vysvětlila nám Valentina Ursic, Marketing & Communication Manager z podniku Azienda agricola Luisa Eddi.

„B2B setkání nám umožnila lépe poznat konkrétní realitu českého trhu. Obchodníci hledali především výrobky vysokého segmentu trh, které zde najdou dobré uplatnění, zatímco střední segment trhu zůstává zatím dosti slabý”, shrnuje Silvano Procura z vinařství Aldeghieri srl.
Večerní část události byla otevřená slovy italského velvyslance Pasquala d‘Avina, který zdůraznil důležitost vína v italské identitě a hospodářství.

„Chci poblahopřát Italsko-české komoře za to, že zorganizovala tuto úspěšnou akci. Zde přítomné podniky pak prokazují naší zemi velkou službu, protože pro Itálii je víno zásadní součástí její identity. A proto i vy se stáváte skrze vaše obchodní aktivity velvyslanci naší zemi, jelikož dokážete přiblížit zdejšímu publiku krásu, gurmánství, tradici a kvalitu, které jsou hlavní rysy italských výrobků. A za to jsem vám velice vděčný”. Slavnostní večer, kterého se zúčastnilo pár stovek členů pražské business community, zástupců veřejných institucí a diplomatického sboru, zakončil letošní ročník Italian Wine Emotion, který i tento rok dokázal přitáhnout pozornost obchodníků i milovníků kvalitního vína.

- Jakub Hornaček
jakub.hornacek@camic.cz

 

Loading…
Day tours from tirana Tour albania