Italská vysokorychlostní železnice by v budoucnosti mohla dosáhnout až do Kalábrie. Na prodloužení koridoru pracuje správa železniční sítě Rfi.
V současnosti vysokorychlostní koridor končí v Salernu, Rfi však počítá s tím, že vysokorychlostní vlaky by v budoucnosti měly zajíždět až do Reggio Calabria. Tím by fakticka vznikla páteřní síť z Turína až na západní část poloostrova. „Budoucí spojení přispěje k snížení územních rozdílů,“ uvádí Rfi.
V srpnu správce železnice v srpnu vysoutěžil klíčovou infrastrukturu pro vznik nové vysokorychlostní tratě. Jedná se o nový tunel Santomarco, který nahradí ten současný. Zakázku vyhrálo konsorcium vedené společností Webuild. Náklady na zhruba 15 kilometrů dlouhý tunel činí 1,6 miliardy eur.
Zdroj: www.rfi.it
Zdroj fotografie: Wikimedia