Společnost Cortelazzi, člen Italsko-české komory, patří mezi přední distributory potravin a vín Made in Italy v České republice se silným zaměřením na segment horeca. Nedávno Cortelazzi uzavřela obchodní dohodu se skupinou CRAI. O tom jsme hovořili s jednatelkou společnosti Silvií Cortelazzi.
Jaké jsou hlavní body spolupráce se skupinou CRAI?
Jsme hrdí na tuto dohodu, která pro naši společnost představuje velkou příležitost k růstu a úspěchu naší firmy. Dohoda zahrnuje výhradní právo na používání všech značek CRAI, zejména těch nejdůležitějších, mezi které patří Rosa dei Gusti a Cuore dell'Isola, které představují špičkové produkty vyrobené z surovin nejvyšší kvality. Rád bych také zdůraznila, že naše exkluzivita se nevztahuje pouze na Českou republiku, ale také na Slovensko a maďarský trh. To nám umožňuje co nejlépe propagovat nejlepší výrobky Made in Italy v celé východní Evropě.
V čem spočívají produktové řady Rosa dei Gusti a Cuore dell'Isola?
Obě řady jsme zařadili do našeho sortimentu v plném rozsahu. Jedná se o špičkové produkty italské výroby, které pocházejí z malých podniků v dané oblasti, kde je kvalita na prvním místě. Značka Cuore dell'Isola představuje celou Sardinii a její typické produkty, jako jsou malloreddus, fregola, pane carasau a mnoho dalších produktů z této oblasti. Rosa dei Gusti je kompletní řada, která zahrnuje téměř všechny kategorie výrobků: produkty pro snídani, croissanty, vaječné těstoviny, omáčky, olej a čerstvé produkty, jako je buvolí mozzarella, parmazán a uzeniny. Hlavní rysy však zůstávají stejné. Obě řady zahrnují produkty nejvyšší kvality, které však mají velmi zajímavé a konkurenceschopné ceny.
Jedním z segmentů, kde jste nejaktivnější, je kanál Horeca. Vykazuje tento sektor v posledních letech větší poptávku po italských produktech? A zaznamenávají některé typy produktů výraznější růst?
Naše společnost v posledních letech zaznamenala neustálý růst, díky čemuž jsme se stali lídrem na zahraničním trhu s produkty Made in Italy. Průzkumy trhu ukazují, že název Cortelazzi je vyhledáván mnohem častěji než jiné, a to jak v souvislosti s italským obchodem, tak s italskými specialitami (samozřejmě mluvíme o vyhledávání v češtině a na portálech v daném regionu). Jsme s tím velmi spokojení a naše pozice na českém a slovenském trhu je čím dál více silnější. Italská kuchyně je stále velmi vyhledávaná a pizza se stále nachází na předních místech při otevírání nových podniků. I co se týče spotřeby našich zákazníků, tak mozzarella patří mezi nejprodávanější produkty. Následují rajčatové pyré, uzeniny a samozřejmě víno. V posledních letech zaznamenáváme také nárůst spotřeby specialit, které byly dosud v České republice téměř neznámé, jako burrata, stracciatella, provola a další speciality z mléka. Tato změna jistě svědčí o tom, že čeští zákazníci hledají kvalitu, ale také o velké propagační a informační činnosti naší společnosti. Náš sortiment je kompletní a dokáže uspokojit nejen pizzerie, ale i další gastronomické podniky včetně těch více sofistikovaných.
Kromě distribuce organizujete také vzdělávací a propagační kurzy pro profesionály z oblasti Horeca?
Velmi často organizujeme aktivity pro naše zákazníky z oblasti Horeca i mimo ni, kde se snažíme vzdělávat o výrobcích Made in Italy. V posledních dvou letech jsme do České republiky přivezli mistry specializované na přípravu neapolské pizzy, pinse alla romana a pizzy z plechu. Těchto akcí se zúčastnilo více než 200 profesionálů z oboru, což potvrzuje, že o pizzu je stále velmi vysoký zájem.
Cortelazzi má také vlastní restauraci. Jaká je reakce zákazníků?
Myšlenkou naší restaurace vždy bylo naučit zákazníky používat produkty prodávané v obchodě v jednoduchých receptech, které si mohou snadno připravit doma. Mnoho pokrmů, které můžete ochutnat v naší restauraci, si můžete také koupit již hotové v lahůdkářství. Víme, že času na vaření je stále méně. Věříme však, že kvalita a zdravé stravování s dobrými produkty musí zůstat zásadní volbou, i když je času málo. Proto jsme vytvořili tuto řadu produktů, která plně respektuje naši filozofii. V posledních měsících se také věnujeme balení a vytváříme etikety naší značky, protože jsme přesvědčeni, že hezký vzhled ještě více zhodnocuje vystavené zboží. Vyrábíme různé produkty, které jsou připravené k okamžité konzumaci a lze je rychle ohřát. Jedná se o focacce, tiramisú, pinse alla romana v různých příchutích, porchettu, čerstvé a upečené salsiccie, chobotnice, hotové omáčky vysoké kvality a čerstvé lasagne s různými náplněmi.