Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

17.05.2017

Itálie vede v odvětví luxusu

Itálie vévodí luxusu. Ukazuje to nová zpráva o odvětví luxusu zpracovaná společností Deloitte.

V žebříčku TOP 100 nejvýznamnějších firem v odvětví luxusu na světě jich 26 pochází z Itálie. To je více než její nejbližší konkurenti jako Spojené státy (15 firem) či Francie (10 firem). Italské firmy v žebříčku Top 100 jsou ale v průměru citelně menší ve srovnání s hlavními globálními konkurenty. Průměrné příjmy z prodeje italských luxusní firem v žebříčku TOP 100 činí něco málo přes miliardu dolarů, v případě Francie to je ale miliard pět a v případě USA průměr dosahuje tří miliard dolarů. I proto tržní podíl Itálie činí 16 procent, což je méně než Francie (23,9 procent) a Spojené státy (21,3 procent).

Italský luxus se ale může pochlubit rychlým růstem. Z dvaceti nejrychleji rostoucích firem v globálním trhu luxusu jich šest sídlí v Itálii. Na vrcholu žebříčku jsou italské firmy Marcolin Group a Valentino. Celkové příjmy italských luxusních firem vzrostly o 9,3 procent, zatímco globální tržby v odvětví klesly o 4,5 procent. Celkově tak globálním trhem s luxusem proteče přes 212 miliard USD.

Také luxus se musí přizpůsobovat rychlým změnám, kterými prochází celé odvětví retailu. I v tomto odvětví chtějí zákazníci  kupovat zboží na internetu a kladou důraz na pohodlné doručení domů. Stále důležitější jsou pro zákazníky také služby šité na mírů a věrnostní programy. „Českým zákazníkům začíná stále více záležet na image značky a jejím vlivu na společnost. Zajímají se především o strategii značky v oblasti společenské odpovědnosti a dlouhodobě udržitelného rozvoje,“ ilustruje specifika místního trhu Eva Usai Blumental, ředitelka Brand & PR ve společnosti Deloitte.

 

Zdroj: www2.deloitte.com

Zdroj fotografie: Pixabay

Loading…