Italská e-commerce sice v posledních letech rostla, ale její potenciál není zdaleka vyčerpaný. Řekl to tiskové agentuře Ansa country manager eBay Italia Claudio Raimondi.
V současnosti italská elektronická komerce produkuje příjmy v hodnotě zhruba 13,3 miliard eur. Dle Raimondiho navíc 26 tisíc podniků prodává své zboží skrze dražební platformy jako Ebay, a dvě třetiny z nich jsou ochotny zaslat zboží i do zahraniční. V tomto ohledu je velice nadějným trhem Čína.
Italský elektronický maloobchod má však významné rezervy k růstu.
Příjmy z e-commerce představují v Itálii jen 3% celkových příjmů z maloobchodu, ovšem v západní Evropě dosahují v průměru 12%. V Itálii používá e-commerce na 16 milionů zákazníků, zatímco ve Velké Británii to je 39 milionů a ve Francii 29 milionů. Proto dle Raimondiho “je nutné překonat nejen infrastrukturální ale také kulturní digital divide, a naučit lidi kupovat a prodávat na internetu.”
Zdroj: Ansa