Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

10.10.2023

Kateřina Jandová (Lacitta): jak vyhovět zákazníkům, kteří hledají funkčnost a krásu

Společnost Lacitta s.r.o. už mnoho let zastupuje na trhu italskou skupinu Metalco, která svými nápaditými produkty oživuje český veřejný prostor. Právě kvalitní městský mobiliář je hlavní doménou aktivit nového člena Italsko-české obchodní a průmyslové komory, jehož produkty se podílí na podobě ulic v Praze, Olomouci či Ostravě. Mluvili jsme s obchodní ředitelkou společnosti Kateřinou Jandovou.

 

Čím se odlišuje váš katalog od hlavních konkurentů?

Našimi výrobky dokážeme pokrýt gusto každého klienta. Skupina Metalco spolupracuje s celou řadou designerů, takže katalog nese rukopis více tvůrců a není tak vyhraněný, jako v případě jednoho návrhářského studia. Každý z tvůrců do nabídky přináší svůj specifický design. Náš sortiment je také velmi pestrý z materiálového hlediska. Pracujeme se všemi materiály vyjma plastu a železné litiny. V materiálech je hitem v posledních letech ultratenký beton, který si zachovává charakteristiku běžného betonu, například vysokou nosnost, ale vzhledově je odlehčený. Díky tomu vznikne krásný produkt, který je tenký a designový, prostě chic. Na vývoji nových materiálů z betonu spolupracujeme  s  univerzitou v Padově, což nám pomáhá být ve svém oboru světovým lídrem. Snažíme se oslovovat klienty, kteří hledají neotřelé a krásné věci, do veřejného prostoru přinášet něco nového, inovativního a neohleděného ve vysoké kvalitě.

 

Zaměřujete se s vašimi specifickými produkty na výjimečné situace, jako jsou například památkové rezervace?

Takovým způsobem to nefunguje. My se samozřejmě snažíme dát o sobě vědět potenciálním klientům a být v jejich povědomí. Pak už čekáme, že nás osloví se svými potřebami. Klientům můžeme nabídnout obrovskou škálu výrobků, často v různých provedeních. V některých případech lze dělat i menší úpravy dle přání klienta. Škála našich produktů je však tak velká, že si každý umí vybrat. Metalco si také veškeré produkty vyrábí a kompletuje ve svých závodech, což zaručuje vysokou kvalitu konečného zpracování. Tím se zamezuje možným vadám a nedostatkům, jež vznikají při výrobě u externích dodavatelů. A mohu říct, že reklamace jsou u nás velmi vzácným jevem.

 

Městský mobiliář musí být i velmi praktický. Jakou rovnováhu hledáte mezi estetikou a funkčností?

Každý výrobek musí sloužit svému účelu. Vyrábíme věci, které vstupují přímo do kontaktu s lidmi. U každého výrobku garantujeme, že je určen pro veřejný prostor. To znamená, že je dimenzován na veřejné prostory, nelze ho snadno odnést a má snadnou či nulovou údržbu, protože nechceme, aby klienti měli s mobiliářem velké starosti. Dobrým příkladem je jedna z našich  realizací před hlavním nádražím v Olomouci. Tam jsme dodali jedny z našich ikonických laviček, které jsou tam pořád asi po 20 letech. A to se jedná o prostor před nádražím, který je velmi náročný. Naše výrobky musí mít krásný design a musí být trvanlivé. Kusová cena tak nemůže být nejlevnější. Ale ve finále to levné bude, když se vezme v úvahu, jak dlouho produkt vydrží.

 

Jsou patrné v poslední době nějaké tendence na trhu?

Mám radost, že i na českém trhu je už pár let tendence jít k designově kvalitnímu výrobku. Podíl investorů a architektů, kteří hledají kvalitu, roste. Myslím si, že je strašně důležité, že potkáte něco zajímavého na ulici či na náměstí. Venkovní prostor je to, co vidíme jako první, když vyjdeme z domu, je to místo, kde žijeme. A je škoda, když se udělá renovace náměstí například za 100 milionů korun, a vy si uvědomíte, že veškeré ty peníze jsou pod zemí, a že třeba nezbyly peníze na kvalitní a designové lavičky. Mobiliář je většinou v rozpočtu celé investice jen kapkou v moři, ale představuje to, co je z ní vidět. Největším nešvarem tak zůstává podhodnocení této části rozpočtu. My dodáváme jako poslední, a někdy prostě peníze nezbydou.

 

Reagují čeští zadavatelé na italský design i v tomto poněkud netradičním odvětví?

Klienti nás vyhledávají, když chtějí něco krásného. Oceňují podobu i kvalitu výrobku. A to se nejedná jen o architekty. Pro mě osobně je odměnou, když mi zavolá starosta z nevelkého města, a řekne mi, že se mu naše produkty ohromně líbí. Extrémně nás tedy těší, když přijde zástupce koncového klienta z radnice či magistrátu a řekne nám, že naše výrobky jsou krásné a chtějí je mít. A to samé platí i u privátních klientů, protože se najdou i nadšenci, kteří chtějí mít na své zahradě lavičku s příměsí bílého mramoru  Carrara.

 

Vaším častým finálním klientem jsou právě radnice či magistráty. Jak se vám jedná se zástupci samosprávy?

My většinou pracujeme s architekty, kteří tvoří na zakázku nějakého města. V tomto ohledu jsou české radnice, i ve srovnání s mnoha zeměmi na západ od nás, profesionální, protože opravdu svěřují tuto práci architektům a radí se s nimi. V 90. letech radnice potřebovaly udělat takové ty základní úpravy, například vybudovat plynovod či vodovod. Teď už jsme v druhé až třetí vlně, kdy lidé více cestují, mají větší rozhled a snaží se zlepšit kvalitu, což otevírá i prostor pro nás.

 

Galerie realizovaných projektů: https://metalco-mobiliar.cz/projekty/

Loading…