Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

09.11.2016

Logit: společnost, jejímž mottem je udržitelný rozvoj

Ve středu 9. listopadu pořádala Italsko-česká obchodní a průmyslová komora návštěvu v členské firmě Logit ve městě Podbořany. Návštěvy se zúčastnili i italský velvyslanec Aldo Amati, předseda komory Gianfranco Pinciroli a místopředseda skupiny Maurizio Radici, Performance Yarn Business Area Manager Nicola Agnoli a ředitel marketingu a udržitelnosti skupiny Radici Group Filippo Servalli.

Společnost Logit patří do italské průmyslové skupiny Radici Group, jež se specializuje na výrobu chemických látek, syntetických vláken a technologií pro obnovitelné energie. Radici Group sídlí v italském Bergamu a má k dispozici zhruba dvacet výrobních jednotek na čtyřech světových kontinentech. Příjmy skupiny, jež zaměstnává zhruba 3800 osob, dosahují jedné miliardy eur. „Česká společnost má zhruba 210 zaměstnanců a její závod patří k největším svého druhu v Evropě,“ uvedl při návštěvě Filippo Servalli, ředitel marketingu a udržitelnosti skupiny Radici Group.

Společnost Logit se specializuje především na výrobu syntetických vláken z polyamidů. „Nevyrábíme konečné výrobky ale pouze vlákna, takže naši zákazníci jsou především průmyslové firmy v automobilovém průmyslu. Z našich vláken se vyrábí hlavně koberce do interiérů aut, či koberce pro rezidenční účely,“ řekl ředitel společnosti Martin Chlup.

Výroba v závodu společnosti Logit začíná materiálem dovezeným z Itálie a končí dodáním požadovaných vláken průmyslovému zákazníkovi. Velice důležitá je ve výrobě kontrola kvality. „I jedna vadná cívka vlákna může zničit celou várku koberců a způsobit tak klientovi velké škody. Nemůžeme si tak dovolit ani jednu chybu. Automobilový průmysl je v tomto ohledu velice náročný,“ dodal ředitel Martin Chlup.

Logit, podobně jako další společnosti, se snaží čelit specifické situaci na trhu práce. V blízkém okolí společnosti do několika let otevřou závody velkých nadnárodních společností. Pro menší společnosti tak existuje riziko, že jim tyto nové provozy přeberou zaměstnance. Aby se tak nestalo, společnost Logit spustila programy péče o zaměstnance a snaží se posílit vztah zaměstnanců k firmě, ve které pracují. „I díky tomu máme dnes dostatek kandidátů na volné pozice,“ uvedl Martin Chlup.

Další výraznou strategií celé skupiny Radici Group je ekologická a sociální udržitelnost. „Recyklaci provozujeme ve skupině již přes třicet let. Zavazujeme se také, že ve všech našich závodech jsou důstojné pracovní podmínky,“ uvedl místopředseda skupiny Maurizio Radici, jež se setkání s komorou účastnil. Co se týče ekologické udržitelnosti, tak se skupina zaměřuje především na recyklaci, využívání obnovitelných zdrojů energie a na snižování množství vody využité ve výrobě. „V současnosti zhruba polovina veškeré energie spotřebované skupinou pochází z obnovitelných zdrojů, a to především z vodních elektráren,“ vysvětlil Filippo Servalli. Společnost Logit také podporuje různé aktivity ve svém okolí skrze svou podnikovou nadaci.

Trh, na kterém se pohybuje společnost Logit a celá skupina Radici Group, se v posledních letech ztížil kvůli agresivní konkurenci firem z Číny a Blízkého východu. Skupina se tak musela přeorientovat na výrobu s vyšší přidanou hodnotou. „Zaměřili jsme se na segmenty trhu, jež nám zaručují ziskovost. Hodně sázíme i na výzkum a vývoj nových speciálních vláken. I díky tomu skupina Radici Group stále patří ke světovým lídrům v oblasti výroby syntetických vláken,“ uzavírá Filippo Servalli.

Zdroj: Camic

Zdroj fotografie: Camic

Loading…