Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

25.10.2016

Outsourcing na podporu podnikového růstu

Firmy se obvykle rozhodují zahajovat procesy outsourcingu v obdobích hospodářské stagnace, kdy se snaží stlačit fixní náklady. Ovšem i v dobách ekonomického růstu outsourcing představuje efektivní způsob, jak flexibilně reagovat na změny na trhu. Na téma jsme hovořili s Andreou Tonolim, Ceo společnosti Comdata Czech.

Evropská hospodářství, a to české nevyjímaje, se nachází ve fázi hospodářského oživení. Jakou roli mohou mít procesy podnikového outsourcingu (BPO) ve firemním růstu?

BPO častou slouží ke stlačení nákladů, takže management k němu přistupuje především v období stagnace. Každopádně i v období růstu by firmy měly uvažovat o tom, zda chtějí růst skrze outsourcing či in house. A protože nejsou tlačeny nepříznivou situací na trhu, tak se na toto rozhodnutí mohou lépe připravit. Skrze outsourcing je totiž možné růst lineárně a bez skoků. Nedávno jsme podepsali smlouvu s významnou firmou působící v logistice, která se rozhodla rozšířit své služby klientům s tím, že nové schopnosti bude rozvíjet právě díky outsourcingu.

Comdata je lídrem na českém trhu. Vykazuje Česká republika nějaká specifika ve srovnání se zbytkem Evropy?

V ČR je stále málo rozvinutý trh outsourcingovaných služeb péče o zákazníky. Dnes se obrat tohoto trhu s deseti miliony obyvatel pohybuje mezi 80 až 100 miliony eur. Ve srovnání s ekonomikami v západní Evropě je tak český trh zhruba poloviční. Proto je důležité, aby lídři na trhu, jako Comdata, vysvětlili firmám pozitiva outsourcingu a překonali tak odpor firemních manažerů v oblasti služeb, jež mají tendenci bránit své pozice uvnitř firmy. V tomto ohledu vždy zmiňuji příklad společnosti Apple, která nevyrábí ani jeden smartphone, ale stará se především o brand a vývoj nových produktů. Firmy by se tak měly zaměřit na strategie přístupu k zákazníkům, a přenechat jejich provedení specializovaným a vysoce efektivním firmám, jako Comdata.

Comdata nabízí celou řadu služeb, od podpory prodeje až po marketing, správu plateb či péče o zákazníky. Jak ale konkrétně fungují procesy podnikového outsourcingu?

Správa projektu je většinou svěřena projektovému manažerovi, zatímco o provedení služeb se starají specializované týmy, jež disponují kompetencemi v dané oblasti. Tím garantujeme jednotnou správu projektu a vysokou specializaci provedení. Externě na projektech spolupracují také konzultanti, jež pomáhají nastavit procesy, metodologii a tvorbu reportů.

Tak široká nabídka služeb může být velice zajímavá pro malé a střední firmy, jež často nemají dostatečný personál na to, aby prováděly veškeré podpůrné aktivity in house. Máte pro tyto firmy nějaké speciální nabídky?

Malým a středním firmám nabízíme tzv. full outsourcing. Firmy se tak nemusí vůbec starat o péči o své zákazníky, jelikož tu zajistíme skrze naše technologie, kompetence a personál. Jsme tak schopni zaručit širokou škálu služeb od asistence před a po prodeji až po vymáhání pohledávek.

Poslední otázka: jaké jsou vaše strategie růstu na českém trhu?

Chceme růst s trhem a zvyšovat jeho celkovou velikost. Pravidelně pak zvažujeme akvizici specializovaných společností, a to například v oblasti vymáhání pohledávek či v mnohojazyčných službách.

Zdroj: Camic

Zdroj Fotografia: Comdata

Loading…