Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

29.03.2022

QUIX Event, budoucnost je ve fikci

QUIX Event patří mezi hlavní pořadatele firemních a marketingových akcí v České republice. Silnou stránkou společnosti, jak říká její concept director Miro Barták, je práce s novými technologiemi a s různými formami vizuální reality. Ty dokáží výrazně posílit estetický a vizuální dojem prezentace nového produktu či značky. „A při tom to nestojí miliony,“ říká Barták, podle kterého ale často potenciál těchto nových technologií firmy neznají. Ty podle něj najdou uplatnění i v tradičních oborech, jako může být gastronomie.

Jedním z nejzajímavějších prvků nabídky společnosti QUIX Event je virtuální studio. To lze využít pro natáčení klipů, konferencí a dalších pořadů. Podle Bartáka je ale potenciál virtuálních studií v současné době firmami stále nevyužitý. „Často to funguje tak, že virtuální studio by podle klienta mělo vypadat jako reálné, ale to je nesmysl. Když děláme nějakou fikci, tak by bylo nejlepší využít potenciál té dané fikce,“ uvedl Barták.

Během pandemie si firmy více zvykly používat on-line a virtuální prostředky. Ty mají velkou výhodu, že odpadá podstatná část nákladů. „Když pořádáte například prezentaci nového produktu, tak musíte zaplatit ubytování, jídlo a dopravu účastníků, pronajmout sál a techniku,“ uvedl Barták. Podobnou prezentaci při tom lze provést za využití virtuálního studia za podstatně nižší náklady a za využití speciálních efektů. Podle Bartáka tak bude zajímavé sledovat, pro jaký mix virtuálních a prezenčních akcí, které mají výhodu osobního kontaktu, se podniky rozhodnou.

Miro Barták se ve své práci inspiruje také od svých dospívajících dětí. „Často slyšíme, že děti nám utíkají z reality, ale při tom dospělí sami nejsou schopni definovat, co je realita,“ poukazuje. Význam virtuálních realit podle něj posiluje i to, že naše běžná realita je už mnohdy nezajímavá. QUIX Event tak hodně staví svou práci na zapojení různých jiných realit do akcí a instalací, které připravuje pro své klienty. „Tímto způsobem klient může odprezentovat svůj projekt či produkt zcela odlišným způsobem a ukázat ho z různých směrů zároveň,“ uvedl. Například při prezentaci vín lze účastníkům zprostředkovat zkušenost z vinice či vinného sklepu, i když se nachází stovky kilometrů daleko.

Eventový trh v posledních dvou letech kvůli pandemii covidu-19 zaznamenal útlum, což se ale v posledních měsících změnilo. „V současnosti je poptávka hodně silná. Problém ale je, že mnoho lidí z našeho odvětví odešlo, a myslíme si, že už se nikdy nevrátí. Naše branže totiž funguje tak, že vám vezme spoustu víkendů a nocí, protože akce se obvykle dělají večer,“ tvrdí Barták. Nedostatek personálu je citelný ve všech částech odvětví, od cateringu až po technické zajištění. V odvětví je navíc silná konkurence a ceny jsou tlačeny dolů. V současnosti také chybí podstatná část zahraničních firem, které před pandemií tvořily významnou část trhu. V příznivém scénáři se nadnárodní firmy vrátí k výraznějším akcím až v příštím roce, domnívá se Barták.

QUIX Event hodně sází na vizuální dojem a nová řešení. To ovšem občas může narazit na spíše konzervativnější naladění firem. „V Čechách se firmy často drží více při zemi,“ říká Barták. Nové technologie při tom dokáží výrazně umocnit dojem z akce, což klienti následovně mohou zužitkovat ve svých marketingových výstupech. „Je to trochu jako na obchodním bulváru, kde chce každý mít svou vitrínou nejzajímavější,“ dodává Barták.

Zdroj: Camic

Zdrof fotografie: QUIX Event

Loading…