Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

15.02.2017

AIM Group, specialisté na kongresy a firemní akce

AIM Group International, italská nadnárodní společnost specializovaná v pořádání kongresů a firemních eventů, má od roku 2009 také svou pražskou kancelář. Tehdy koupila českou společnost aktivní v oboru od roku 1996. Jaká je současná situace v kongresové turistice v Praze? Na to jsme se zeptali Terezy Havláskové, general manager AIM Group International – Prague Office, člena Italsko-české komory.

Jaká je aktuální situace v odvětví kongresové turistiky po hospodářské krizi v roce 2008?

„Po mírném propadu lze nyní konstatovat opět pozvolný nárůst. Postupně se mění celkový trh i samotné produkty. Trh je ovlivněn již pokročilým využíváním globálních rezervačních platforem na ubytování. Na letenky a dopravu, díky nimž se účastníci našich akcí stávají daleko samostatnější. Velmi zdařile uplatňuje využití sociálních sítí, vždyť setkávání a sdílení novinek je samotnou podstatou kongresového turismu. Díky  aplikacím můžeme využívat informace v reálném čase a zefektivnit a zpříjemnit způsob a vstřebávání nových poznatků.“

Propagace Prahy jako destinace kongresové turistiky patří k prioritám magistrátu. Jak se to daří naplňovat?

„Praha se umisťuje ve statistikách asociací ICCA (International Congress and Convention Association) kolem desáté pozice v oblíbenosti dle počtu mezinárodních akcí. Podpora ze strany magistrátu se skutečně postupně zlepšuje. Je to dáno zjevně lepší komunikací potřeb subjektů podnikajících v segmentu kongresového turismu a magistrátních úředníků. Kromě formálních kroků, jakými jsou např. záštity poskytované pražskými primátory, tak můžeme dnes hovořit i o marketingové, personální a finanční podpoře při kongresové kandidatuře města a v okamžiku, kdy se klient pro Prahu skutečně rozhodne, má k dispozici i spoustu dalších  benefitů.“

Hodně se specializujete na lékařské kongresy. Jsou v něčem specifické?

„Toto odvětví je specifické ve třech základních ohledech. Jednak je to samotný počet eventů, které tento obor generuje. Je to dáno díky povinnosti kontinuálního vzdělávání lékařů, soustavnému objevování nových poznatků ale také díky objemu peněz, který je díky komerčním subjektům k dispozici. To také souvisí i s dalším specifikem tohoto segmentu: aby se zamezilo zneužívání těchto financí, ke kterému v minulosti docházelo, je zde nastaveno mnoho striktních pravidel a regulací, které u kongresů jiného oboru nenajdete. A třetím významným prvkem je komplexnost služeb, které pro akce tohoto druhu můžeme poskytnout.“

Specializujete se také na pořádání firemních akcí, od večírků až po konference či team building. Jaké je ochota zdejších firem investovat do takového druhu akcí?

„Podobně jako v kongresové turistice, v průběhu krize jsme zažili propad a teď dochází k pozvolnému růstu. Firmy začínají zase více investovat do těchto akcí, ale doba těch největších eventů je pryč. Pro firmy zajišťujeme interní akce, konference, večírky a besídky či konference k představení nových produktů a služeb. Například jedna z akcí, které jsme organizovali, byla oslava výročí založení společnosti klienta. Oslava proběhla na Žofíně a přišlo na ní patnáct set osob. Ale máme také zkušenost s pořádáním tiskových konferencí k novému produktu módních firem. V současnosti kromě komerčních akcí organizujeme konferenci pro vládní sektor.“

Jaká je pro firmy výhoda zadat pořádání svých firemních akcí externí firmě místo toho, aby si je organizovaly samy?

„Nejčastěji je to otázka vnitřních kapacit. Pro firmy není problém si zajistit menší interní mítinky, ale pořádání větších akcí není v jejich silách. V případě, že nám zadají pořádání takových akcí,  pak stačí formulovat požadavky a nemusí přemýšlet, jak to zařídit. Externí agentura tak firmě ušetří čas, ale také peníze. S hotely a dodavateli služeb jsme totiž schopni dojednat lepší smluvní podmínky než náš klient. Ve finále tak cenový rozdíl není pro klienta prakticky žádný a naopak dostane přidanou hodnotu v podobě profesionálně uspořádané akce.“

Pražská kancelář patří do mezinárodní skupiny, jež se zrodila a má centrálu v Itálii. Představuje to pro vás konkurenční výhodu vůči místním aktérům?

„Být součástí nadnárodní společnosti je jistě velkou konkurenční výhodou, kterou ocení především  mezinárodní asociace. Důvěra mezi klientem a agenturou se buduje dlouhodobě a je jedním z klíčových parametrů při výběru partnera. Máte-li možnost s klientem spolupracovat opakovaně ve více destinacích, je to pro něj velké usnadnění a často dá této možnosti přednost. To je příklad i kongresu asociace EAS (European Atherosclerosis Society), který proběhne v dubnu. Asociace má kontrakt s AIM Group International, letos organizujeme kongres v Praze a příští rok v Lisabonu.“

 

Loading…