Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

06.04.2016

Aktivity Komory v potravinářském průmyslu

Italsko-česká obchodní a průmyslová komora je aktivní už od svého založení zejména v podpoře  kvalitního italského potravinářského průmyslu. Jedná se o stabilní druh aktivity, díky kterému Komora získala povědomí o situaci a vývoji místního trhu, kam italské firmy každoročně vyvezou na 400 milionů eur výrobků.

 V aktivitách na podporu italského potravinářství se Komora zaměřuje na pořádání významných akcí, kterých se účastní přímo italští výrobci. Ani letos nebude chybět již tradiční setkání s italským vínem, akce Italian Wine Emotion, která proběhne dne 7. června v Praze na Žofíně. “Hostem doprovodného semináře pro specializovaný tisk a profesionály z odvětví bude Konsorcium pro ochranu původu vín Valpolicella,” uvádí project manager odvětví food Andrea Kunová. “Konsorcium sdružuje výrobce světově významných italských vín, jako jsou Amarone, Valpolicella Ripasso či Recioto della Valpolicella. Ředitelka konsorcia tak představí českému publiku veškerá specifika vín i území, odkud pochází. I proto očekáváme výrazný počet osob aktivních v odvětvích Horeca, jež mají obecně velký zájem o tyto informace.”

 Italian Wine Emotion představuje pro české obchodníky a podnikatele jedinečnou příležitost poznat současně několik desítek italských vinařství. “Letos očekáváme větší počet vystavovatelů z Benátska, a to kvůli účasti již zmíněného Konsorcia vín Valpolicella,” říká Andrea Kunová. “Návštěvníci tak budou moci ochutnat vína prakticky ze všech koutů Itálie. Očekáváme také více vinařů z regionu Marche.

 Na podzim pak Komora pořádá Prague Professional Gluten Free Festival, který je organizován v návaznosti na loňskou premiéru BioItaly. Komora se rozhodla vsadit na nový segment trhu slibující silný růst, ve kterém je Itálie leaderem na trhu. Festivalu se zúčastní především italské firmy produkující bezlepkové potraviny, ať již bio způsobem či nikoliv. “Itálie patří spolu s Německem k nejvýznamnějším vývozcům bezlepkových potravin do ČR,” dodává Andrea Kunová. “Tento segment trhu zaznamenává silný růst, protože mnoho lidí si vybírá bezlepkovou dietu nikoliv ze zdravotních důvodů, ale jako životní styl. Na pořádání Festivalu budeme spolupracovat s významnými asociacemi jako je podnikatelský svaz FederBio v Itálii či Asociace evropských společností celiaků (AOECS) v ČR.”

 Festival má formu B2B setkání, a je tudíž mířen exkluzivně na obchodníky v odvětví. “Chceme se zaměřit na dodavatele do restaurací,” poukazuje Andrea Kunová. “V průběhu Festivalu bychom chtěli totiž prezentovat celou řadu typických italských jídel, např.pizzu, připravených za použití bezlepkových ingrediencí. Myslíme si totiž, že právě v pohostinství je hodně prostoru k růstu. Stále mnoho restaurací nemá takovou nabídku, aby mohla uspokojit požadavky celiaků a osob držící bezlepkovou dietu. Velmi důležité je, aby samotní spotřebitelé měli povědomí o těchto produktech, protože to může dát rozhodující impulz nabídce restaurací.”

 Komora dlouhodobě spolupracuje také na mezinárodním projektu Značky italské pohostinnosti, která je udělována italským restauracím, jež používají pravé italské suroviny a vaří dle italské gastronomické tradice. “Značka italské pohostinnosti je důležitým prostředkem pro orientaci v nabídce italských restaurací v zahraničí,” uvádí Andrea Kunová. “Kromě hodnocení restaurací však v rámci tohoto projektu pořádáme i informační kampaně o italských výrobcích a regionálních kuchyních. Základem kvalitní italské gastronomie je totiž respekt a znalost italských potravin.”

 K prezentaci italských produktů a k vyvrácení mylných představ o italských potravinách slouží také další projekt Komory, např. facebooková stránka Jíme Italsky. “Stránka vzbudila mezi uživateli velký ohlas a přichází nám spousta pozitivních reakcí. Stránka se tak stala za krátkou dobu výchozím bodem pro každého, kdo chce lépe poznat italskou gastronomii. Dosáhli jsme již 2,5 tisíc fanoušků.” dodává Andrea Kunová.

 

 Zdroj fotografie: Archív Camic

 

 

 

Loading…