Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

28.06.2016

Andrea Natale: musíme umět převyprávět historii italských produktů

Firma De'Longhi se v posledních letech stala synonymem pro dobrou kávu v České republice. „Kromě technických parametrů je pro nás nezbytné umět umět převyprávět historii naší značky a její hodnoty,“ uvádí Andrea Natale, generální manager De'Longhi Praga.

 

De'Longhi přišla na český trh před sedmi lety. Jak se od té doby změnil český trh s kávovary?

Trh vzrostl velmi výrazně. Hned od začátku jsme měli jasno v tom, že nechceme být lídry na malém trhu, ale naopak jsme chtěli vytvořit přímo nový trh s kávovary. A toho jsme i dosáhli: prodeje na českém trhu se zčtyřnásobily. De'Longhi je lídrem v České republice, ve srovnání s počtem obyvatelstva a bohatstvím země dosahujeme nejlepších výsledků na světě.

Přesto česká kultura přípravy kávy doma je dost odlišná od té italské...

To je pravda. Ale Češi rádi zkouší nové věci. A my jsme samozřejmě nečekali, že si nás zákazníci sami najdou v obchodě. Ročně pořádáme tisíce prezentací, a to jak ve specializovaných prodejnách tak na společenských akcích. A tam máme možnost vysvětlit potenciálním klientům technické kvality našich výrobků ale také jejich příběh a hodnoty naší značky. A Češi si tak často oblíbí nejen naše výrobky ale i naše hodnoty. Při koupi našeho kávovaru si totiž kupují výborný výrobek a navíc část italského životního stylu.

Takže podle Vás schopnost převyprávět značku a její historii byl klíčovým prvkem ve vašem úspěchu na trhu?

Žijeme v době, kdy máme prakticky úplně všechno. Takže naši klienti si nechtějí koupit jen kávovar či kuchyňský stroj. Chtějí získat nějaké emoce a zážitek. A to myslím platí pro všechny kvalitní výrobky Made in Italy. A když Italové začnou vyprávět příběhy svých produktů, tak osoby na celém světě se do těchto produktů obvykle zamilují. Prodej pak znamená jen poslední krok. Ovšem musí se jednat o opravdové příběhy a kvalitní produkty.

Výrobky De'Longhi nejsou ale jen příběhem ale také technologií...

To zajisté. Často navštěvujeme s našimi největšími klienty naši továrnu v Trevisu, která je technologií plná. Ale když nás na konci prohlídky přijde pozdravit pan De'Longhi, tak je reakce klientů neuvěřitelná. My totiž nejsme vlastněni nějakým anonymním investičním fondem. Jsme významná firma vlastněná italskou rodinou. A to neplatí jen pro značku De'Longhi. Naše skupina vlastní i značky Braun a Kenwood. I v případě těchto značek se snažíme komunikovat příběhy a hodnoty, jež jsou v souladu s historií těchto značek. Se značkou Braun se tak zaměřujeme na ty klienty, jež oceňují smysl pro přesnost, se kterým je spojován německý průmysl, zatímco kuchyňské stroje Kenwood mají nezaměnitelný british styl.

Výborný kávovar potřebuje i kvalitní kávu. Zaměřujete se i na toto odvětví?

My primárně neprodáváme kávu. Před třemi lety jsme ale spolupracovali se společností Kimbo a připravili tři směsi vybrané a upravené dle preferencí českých zákazníků. Samozřejmě espresso musí zůstat espressem, ale Češi mají prostě lehce odlišné chutě od Italů, a tomu je nutné přizpůsobit i surovinu. Pro české zákazníky je například důležitá pěna, nechutná jim příliš kyselá káva a mají ve velké oblibě kávové nápoje s mlékem. Ročně tak prodáme 40 tun kávy. Což není málo pro firmu, která primárně kávu neprodává.

V odvětví malých elektrospotřebičů je stále silnějším prodejním kanálem web, se silnou pozicí brick and click řetězců v České republice. Jak reagujete na tyto převratné změny?

Já považuji web především za kanál, skrze který je možné propagovat naše výrobky. Jedná se o náročnější komunikaci, která ale dokáže oslovit i nové vrstvy zákazníků, například mladé spotřebitele. Web se také stává místem, kde zákazník vyhledává a porovnává výrobky. Ale pokud mají být prodeje po internetu jen honbou za nejnižší cenou, tak pro nás nevzniká žádná přidaná hodnota.

Dalším důležitým odvětvím pro De'Longhi jsou kuchyňské roboty. Jak se vyvíjí tento trh?

I tady zaznamenáváme silný růst. Češi věnují stále větší pozornost vaření, a proto si vybírají kvalitnější kuchyňské roboty. I proto jsme přítomni všude tam, kde se vaří dobré jídlo, od kulinářských škol až po prestižní gastronomické festivaly, např. Prague Food Festival.

Také do odvětví kuchyňských robotů vstupuje internet. Jak reagujete na tento trend?

Chceme, aby aplikace k našim elektrospotřebičům nebyly jen hračky. Například aplikace ke kávovarům umožňují upravit celou řadu parametrů pro přípravu kávu, a to velice intuitivním způsobem. De'Longhi teď pracuje na grilu, který díky aplikaci provede uživatele krok po kroku při přípravě masa. Další výzvou tak je vyrobit kuchyňské stroje, které by byly schopné připravit standardizované recepty ad hoc, čímž by ušetřili uživatelům čas a námahu.

V minulosti o nákupu tohoto druhu elektrospotřebičů rozhodovaly především ženy, které tak tvořily jakousi referenční skupinu. Je tomu stále tak?

Dnes existují skupiny lidí složené z žen i mužů, jež se zajímají o tyto výrobky. Ale české ženy, jež mají velký cit pro krásu a design, jsou našimi velkými fanynkami. Naše značky, orientované na krásu, si získaly jejich srdce. Bez nich bychom nikdy nedosáhli na českém trhu takového úspěchu.

Zdroj fotografie: De'Longhi

Loading…