Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

13.10.2015

Go Italy podporuje turismus do Itálie

Ve středu 7 října se odehrála v hotelu Hilton v Praze prezentace Go Italy organizovaná Italsko-českou obchodní a průmyslovou komorou, na které se představilo deset italských územních konsorcií. Prezentace přitáhla pozornost zhruba devadesáti českých profesionálů z oblasti cestovního ruchu.

 

Go Italy je nový formát věnovaný cestovnímu ruchu, který bude Italsko-česká komora používat k prezentaci obrovské turistické nabídky apeninského poloostrova. “Pro Čechy je Itálie druhou nejdůležitější destinací, a mnoho dalších podnikatelů úspěšně obchoduje s italskými výrobky," uvádí generální tajemník Italsko-české komory Matteo Mariani. “Naším cílem je vytvořit každý rok širokou a pestrou turistickou prezentaci věnovanou výlučně Itálii. Tato prezentace by měla mít představovací část, která by vyzdvihla italská území, a výlučně obchodní  B2B část, jež by podpořila střetnutí nabídky s poptávkou. Chceme také podpořit diverzifikaci nabídky, co do počtu destinací, sezónnosti a tržních segmentů.”

 

Na prvním ročníku Go Italy byl hojně zastoupen region Marche, který byl představen konsorciem Marche Maraviglia a delegací podnikatelského svazu ConfCommercio Ascoli Piceno. “Nabídku jsme zaměřili na velkou pestrost naší oblasti,” uvádí předseda okresního svazu ConfCommercio v Ascoli Piceno Fausto Calabresi. “Kromě pobřeží, kde jsou čeští turisté již hojně zastoupeni, naše oblast může nabídnout mimořádně krásné pohoří, kde je několik přírodních rezervacích jako Monti Sibillini, a mimořádně kvalitní jídlo a pití, od ryb až po uzeniny, sýry a vína. Naším hlavním cílem je odvázat turismus od letní sezóny. Proto se snažíme podpořit další segmenty cestovního ruchu, jako cyklistický turismus, wellness či gastronomický turismus.”

 

Další významnou pobřežní nabídku představilo konsorcium Area Marina Protetta Punta Campanella Massa Lubrense z regionu Kampánie. “Naše Area Marina, chráněná mořská oblast, pokrývá pobřeží od Sorrenta až po Positano,” vysvětluje zástupkyně konsorcia Carmela Guidone. “Hlavním cílem chráněné mořské oblasti je samozřejmě ochrana přírody, takže se zaměřuje na ekologicky udržitelný turismus, tak aby návštěvníci přírodu neničili. V tomto smyslu chystáme i nové Turistické středisko, které originálně představí organismy a život v moři. A samozřejmě nám nechybí vynikající jídlo a významné kulturní památky. Středem naší nabídky je však užít si moře.”

 

Na prezentaci byla přítomna i územní konsorcia z horských oblastí, jež chtějí především diverzifikovat svoji turistickou nabídku. “Údolí Gressoney je jedno z mála oblastí v kraji Valle d'Aosta, kde se mluví německy,” uvádí předseda konsorcia Gressoney Monte Rosa Piersandro Maggi. “Kromě lyžařského turismu, jež je zaručen sjezdovkami na Monte Rosa, naše údolí může nabídnout bohatý kulturní a folkloristický program. Jsme také blízko některým velkým italským městům, jako Turín či Milán, takže připravujeme turistické balíčky pro návštěvu těchto italských metropolí. Ostatně již dnes je běžné, že návštěvníci našeho údolí si na jeden den vyjedou do Milána na nákupy.”

 

Velice rychlý růst cestovního ruchu zaznamenávají alpská jezera, a to především Lago di Garda. “Tady zaznamenáváme významný počet českých turistů, jejichž přítomnost se v posledním roce zvýšila o 40%,” vysvětluje ředitel konsorcia Lago di Garda Marco Girardi. “Chtěli bychom přesvědčit české turisty, aby se více zajímali o nabídku našich hotelů, protože zatím převažují přenocování v bytech či kempech. Hlavními atrakcemi našeho území jsou samozřejmě pobřežní letoviska, windsturf a gastronomie. A nesmíme ani zapomenout na mikroklima našeho jezera, díky kterému koupací sezóna končí až někdy na začátku listopadu.”

 

Nabídku sestavenou z oblastí několika regionů střední Itálie jako Toskánsko, Lazio či Umbrie představil incomingový operátor My Love Italy. “Naší prací je sestavovat turistické itineráře šité na míru toho, co chce v Itálii náš klient zažít,” uvádí executive manager My Love Italy Antonio Trincanato. “Zaměřujeme se především na méně známé oblasti v Maremmě, vyšším Laziu či v Umbrii, jako mohou být Tarquinia či Civita di Bagnoregio. Chceme být alternativní předem připraveným turistickým balíčkům, jež vyráží do stále stejných míst. Naopak chceme představit i menší a méně známé destinace, a to skrze nabídku, jež se dokáže přizpůsobit rozpočtu našich klientů.”

 

Na prvním ročníku Go Italy se představily následující italští operátoři, firmy a územní konsorcia:

 

 

Alitalia

My Love Italy

Società agricola Villa Canestrari e Frantoio Bonamini

Consorzio turistico Kronplatz - Plan de Corones – Alto Adige/ Jižní Tyrolsko

Consorzio Lago di Garda – Lombardie

Consorzio Gressoney Monterosa – Valle D'Aosta

Consorzio Thermae Abano - Benátsko

Marche Maraviglia – Marche

Confcommercio Ascoli – Marche

Consorzio Tuscany Seaside Costa d'Argento – Toskánsko

Area Marina Protetta Punta Campanella Massa Lubrense – Campanie

Signa Maris - Kalábrie

Zdroj fotografie: Archív CAMIC

 

 

 

Loading…