Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

31.03.2015

Internet nás vrátil k podstatě naší práce

Pro české hlavní město je cestovní ruch významným zdrojem příjmu. Hoteliéři však často poukazují, že stále neexistuje jasná strategie podpory tohoto odvětví na městské i národní úrovni. Na téma jsme mluvili s Ing. Tomášem Startlem, generálním managerem Hotelu Perla, člena Italsko-české komory.

Pane Ing. Startle, jaké jsou podle Vás současné problémy a výzvy hoteliérů  podnikajících v centru Prahy?

Cestovní ruch je pro Prahu stěžejní obor. Bohužel však turisté nejsou voliči, takže pro představitele města je důležité se zviditelnit v jiných oborech, které veřejnost hodnotí. Ale peníze se v nich obvykle utopí jako v černé díře. Cestovní ruch přináší zaměstnanost, investice, šetrný přístup k rekonstrukci památek, oživení historického centra, kde se pro veřejnost zpřístupnilo a citlivě opravilo tisíce objektů. Cestovní ruch přináší rozvoj služeb, které využijí nejen turisté ale i místní, například MHD. Na daních, ubytovacích a rekreačních poplatcích stát a částečně město také získávají obrovské příjmy. Chybí nám především pozornější přístup ze strany politického vedení města.

Jednou z hlavních výzev současného cestovního ruchu v Praze je zastavit pokles průměrné délky pobytu a vytvořit podmínky pro to, aby se turisté do Prahy vraceli. Jak se mění situace v této oblasti?

Délku pobytu a návrat hostů do Prahy ovlivní nabídka služeb. Pokud v Praze budeme pořádat kulturně společenské akce, které přitáhnou a budou atraktivní pro Čechy i cizince, pak by se Czechtourism a Prague Tourism měli zasadit o jejich marketing. Například akce jako výstava děl Alfonse Muchy, Pražské jaro nebo Pražský maraton jsou akce, které si zasluhují silnou marketingovou podporu. Je však nutné tyto velké akce řádně zkoordinovat s pořadateli, aby se vše neproběhlo v květnu, kdy je Praha tak přeplněná i bez těchto akcí, že nelze sehnat volnou postel.

Jaké jsou pro pražské hoteliéry niky na trhu, na které se vyplatí se zaměřit?

Velmi významná pro nás hoteliéry v Praze je kongresová klientela. Jeden velký kongres s několika tisíci delegáty už je v Praze znát. Zaplní se většina hotelů, rostou průměrné ceny a delegáti samozřejmě utrácí i za restaurace, okružní cesty, rauty a další společensko-kulturní program. Pro hoteliéry je tudíž citelné, když se v Praze podaří uspořádat jen sedm velkých kongresů, zatímco ve Vídni je to třicet. Myslím si, že stále schází jasné povědomí jak ze strany potenciálních navrhovatelů tak veřejných institucí. V případě, že Praha kandiduje na uspořádání nějakého kongresu, tak by se ze strany CzechTourismu mělo dostat navrhovatelům profesionální marketingové podpory, jak se to děje i v jiných městech.

Je však pro tuto turistiku Praha dostatečně atraktivní?

Praha má opravdu, co nabídnout. Je to nádherné město s výbornou infrastrukturou. A já osobně považuji Kongresové centrum jako úžasné místo ideální velikosti s dostatečnou plochou pro plenární zasedání, jednání v sekcích i s plochou pro doprovodné sponzorské výstavy. Lokalita, dostupnost metrem i taxi z centra i výhled na Prahu jsou světově unikátní.

Jak se změnila hoteliérská práce s příchodem internetu, a tudíž rezervačních a recenzních portálů?

Je to téměř epochální změna. Dnes většina rezervací přichází přes rezervační portály. Pro hotel se 64 pokoji, jako je ten náš, se tak staly tyto portály hlavním prodejním kanálem. S trochou nadsázky by se dalo říct, že portály a jejich pravidla jsou dnes opravdovými vlastníky hotelů. Co se týče recenzních portálů, tak si myslím, že přispěli k tomu, že se naše práce vrátil ke své podstatě: péči o klienty. Vysoké hodnocení hotelu na sledovaném portálu má pro nás konkrétní ekonomický dopad, protože přitahuje klientelu, která dbá na kvalitu služeb a je ochotna si za ní připlatit. A internet nás také více přiblížil k italské klientele, jež se stala nejpočetnější skupinou zahraničních turistů ubytovaných v našem hotelu. Italové totiž dokáží ocenit dobré jídlo, kvalitní služby a vynikající design našeho hotel

Vedle striktně hoteliérské aktivity má však Hotel Perla celou řadu dalších činností. Jednou z nich je zapojení do projektu Kavárny Potmě. V čem spočívá Váš příspěvek tomuto projektu?

Kavárna Potmě je jeden z mnoha projektů, které pořádá nadační fond Českého rozhlasu Světluška. Kavárna Potmě s kávou Illy probíhá téměř celý červen a už letošní ročník opět připravujeme. V hotelu Perla bydlí část nevidomých, kteří v kavárně obsluhují. Vytváříme jim zázemí. Po osmi letech spolupráce ví mnoho nevidomých z celé republiky, že v Perle naleznou přátele. Charitu chápeme jako pomoc druhým ale i rozptýlení v každodenní rutinní práci, spolupráci na projektech s kolegy z jiných silných firem, které jsou také partnery této nadace. V rámci akcí na podporu nevědomích proběhne také třetí ročník Běh s čelovkami, který se uskuteční 16.dubna v 21 hodin v Stromovce ponořené do tmy.

Další důležitou aktivitou je zapojení do Sdružení Nového města Pražského. Jaké jsou činnosti tohoto sdružení?

Naše sdružení si klade za cíl zlepšit situaci na historicky zcela výjimečném náměstí z hlediska historie naší země. Členové sdružení, které tvoří podnikatelé i rezidenti, sdílí názor, že situace na náměstí a v jeho okolí je již několik let tristní a frustrující. Mezi členy máme i ředitele hotelů a restaurací z Václavského náměstí a jeho okolí, kterým přirozené záleží na tom, jak vypadá okolí našich hotelů a jaký dojem dělá na naše hosty. Aktivně vybízíme politiky a pracovníky Magistrátu a Obvodního úřadu Prahy 1, aby řešili bezpečnost, prostituci, hlučný basking, distribuci drog, obtěžování turistů, zcela nehygienický a přežitý stánkový prodej. Naopak chceme jít příkladem a pořádáme Vánoční trhy v horní části Václavského náměstí, výstavy fotografií, dny bez aut abychom ukázali možnost zklidnění dopravy. Natřeli jsme lavičky, osázeli záhon – chtěli jsme ukázat jak jednoduše to jde a s jak malými prostředky, bohužel některá pozitiva zastiňují další a nové nešvary.

Credits: Hotel Perla

Loading…