Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

10.02.2016

MyPrague, úspěšná aplikace mluvící italsky

V průběhu dvanácti měsíců se MyPrague.cz stala po TripAdvisoru druhou nejčastěji stahovanou aplikací zahraničními návštěvníky české metropole. O aplikaci jsme mluvili s Andreasem Ronco, ředitelem společnosti Yes Corp a členem Italsko-české komory

Andreasi, jak Tě napadlo vytvořit tuto aplikaci?

Miluji toto město. Možná jako první, jsme využili koncept “Made by locals”, a zafungovalo to. Uživatelé to ocenili, ačkoliv není lehké zaujmout všechny. Aplikace je v pěti jazycích ale komunikujeme jen v angličtině. V aplikaci doporučujeme jen místa, která jsme navštívili. Máme také sekci, která varuje turisty před podvody, či tour věnovanou pivu, která obsahuje alespoň dvacet podniků jež čepují pivo z malých pivovarů. Stojíme si za svým, ručíme za naši práci a více než 120 tisíc stažení, 220 tisíc followerů na webu a 300 tisíc přístupů v průměru za týden ji odměňují.

Změnila se nějak za poslední měsíce My Prague?

Zásadně, jsme v permanentní evoluci. Spustili jsme stránky www.myprague.cz, které spojují web a aplikaci a zaručují velkou interaktivitu. Na stránky se mohou zapsat i společnosti. Spustili jsme také novou aplikaci MyPrague+, která umožňuje uživatelům umisťovat fotky, lokalizovat aktivity dle kategorií a umístění či získat ceny. Hlavně jsme rozvinuli iBeacon Ready, který nám umožňuje zmapovat pražské památky skrze bluetooth zařízení. Když se uživatel ocitne poblíž památky, tak dostane zprávu s popisem místa, a ten pak bude moci využívat i pro další aktivity. Spustili jsme Evensi.cz, sociální síť, která propojuje všechny facebookové události, je jich zhruba 39 milionů, v sedmi světových jazycích. Navíc jsme zahájili před pár měsíci projekt zaměřený na Českou republiku v angličtině a italštině, Prague Morning, který má již devět tisíc followerů, hlavně Čechů a cizinců žijících v ČR. To nám slouží k proniknutí na místní trh.

Jak se dostavil úspěch?

Za vše vděčíme marketingovému oddělení Prague City Tourism, který se o nás začal zajímat. A když nás doporučil jako průvodce městem, tak se dostavil i zájem ze strany italských médií. Potom mi byla věnována první stránka magazínu Millionarie Italia, která nám zvýšila počet kontaktů. Díky všem těmto výsledkům jsme začali dělat social management i pro externí subjekty.

A co konkrétně?

Spravujeme profily na sociálních sítí podniků a veřejných osobností. Podniky tuto službu potřebují, aby zvýšily svou viditelnost a my poskytujeme výsledky na základě rozpočtu. Zaručujeme kompletní správu v 5 světových jazycích. A podniky tak utratí o tři čtvrtě prostředků méně, než kdyby měly svého vlastního správce. Specializujeme se také na správu profilů italských zpěváků. Mezi našimi klienty máme například Toto Cutugna a Al Bana Carrisi. S Totem to byla pořádná výzva, je to legenda italského popu a začínali jsme od píky. Mít jméno ještě neznamená automatický úspěch na sociálních sítích, ale výsledky jsou nad všechna očekávání. Řídit trendy osobností není tak lehké, vyžaduje to hlubokou znalost sociálních sítí a schopnost zaznamenat co je zrovna aktuální. Naší silnou stránkou je to, že umíme spravovat webovou komunikaci ve svém celku, od grafiky po programování stránky přes vývoj aplikací pro Android a iOS, a to jak pro malé tak velké firmy. Naše ceny jsou konkurenceschopné a kvalita velice vysoká.

Projekty do budoucnosti?

Já a Massimo Parolisi, se kterým sdílím všechno, jsme neustále v evoluci, reinvestujeme zisky do nových aplikací a webových stránek. Chystáme se spustit turistické toury po Praze za použití naší aplikace. Rozmístíme zdarma wifi pointy po městě a toury budou probíhat za použití telefonu. Před každou památkou si turisté budou moci přečíst její popis ale také se podívat na fotky, jak vypadala v minulosti.

Obdrželi jste nějaké dotace?

Ne, a proto bylo dost namáhavé se prodrat na výsluní. Vždy jsem investoval jen mé peníze, ale to už dnes nestačí. Máme tisíc nápadů, ale dokážeme jich realizovat tak 1%. Máme v šuplíku dvě nové již vyvinuté aplikace pro evropský trh a jednu pro uživatele v ČR, do které by měl investovat zhruba 170 tisíc eur jeden italský holding. Projekt je v pokročilém stádiu a myslím si, že ho brzy zrealizujeme.

Máš nějaké sny?

Líbilo by se mi uspořádat v Praze společný koncert Toto Cutugna a Al Bana, protože v ČR už dlouho nekoncertovali. Mohli by si zazpívat s českými zpěváky, kteří je tady proslavili. A můj sen? Je to hlavně naděje, že budu i nadále dělat to, co se mi líbí.

 

Zdroj fotografie: MyPrague

Millionarie Italia: millionaire.it

Web: andreasronco.com

           myprague.cz

Facebook: facebook.com/mypragueapp

                    facebook.com/praguemorning

 

Loading…