Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

28.02.2016

Renomia, rodinná firma v pojišťovnictví

Před dvaceti třemi lety založila Jiřina Nepalová společnost Renomia, která je dnes největší českou brokerskou společností. Její podnikatelská aktivita byla několikrát vyznamenaná podnikatelskými cenami, například Manažerka roku 2014 či Podnikatel roku 2015 hlavního města Prahy. Od prosince 2015 je Jiřina Nepalová také předsedkyní Asociace českých pojišťovacích makléřů. S generální ředitelkou Renomia jsme mluvili o hlavních výzvách tohoto odvětví.

V posledních letech Vám byly uděleny různé podnikatelské ceny. Jak vnímáte tato ocenění?

Každá taková cena je vyznamenáním za výsledky, kterých Renomia dosahuje. Velice si toho vážím, ale ceny tohoto druhu jsou i určitým závazkem, aby Renomia byla nadále úspěšná a poskytovala svým klientům kvalitní služby.

Ve vašem odvětví nejsou rodinné firmy moc obvyklé. Vnímáte rodinné řízení firmy jako výhodu ve srovnání s modelem managementu složeného najatými manažery?

Renomia jsem vybudovala společně s mými syny, kteří mě před 23 lety jako vysokoškoláci inspirovali k tomu, abych neodešla z pojišťovnictví, kde jsem působila patnáct let jako likvidátorka pojistných událostí. Dnes je Renomia firmou s mezinárodním přesahem. Snažíme se v ní stále udržet rodinou atmosféru. Vidím také jako výhodu to, že je celá rodina zapojena do řízení naší firmy s ambicí dělat pro klienty to nejlepší. Nemusím se tak ani obávat problému generačního následovnictví: oba synové firmu povedou dále a věřím, že za pár let se připojí i další generace. Dlouhodobě se tak zajímáme o to, jak bude Renomia vypadat za pět, deset či patnáct let. V současnosti máme vizi rozvoje do roku 2030.

Důležitou událostí minulého roku bylo zamítnutí nového Zákona o pojišťovnictví, který měl přenést evropskou směrnici do českého práva. Jak hodnotíte vzniklou situaci?

Zákon měl vstoupit v platnost na začátku roku 2016 a věnoval se především pojišťovnictví. Pro makléře se pak připravovala novela vyhlášky. To nejdůležitější se teprve odehraje, protože Evropská komise již vypracovala novou směrnici IDD, která má být aplikována do roku 2018. Nová směrnici udává přísnější pravidla vzdělávání makléřů a klade důraz na lepší informovanost klienta od všech kanalů distribuce.

Jde podle Vás tato směrnice dobrým směrem?

Vítám to, že požadavky na vzdělávání pro ty, co se chtějí věnovat pojišťovnictví, by měly být vyšší. Renomia vždy požadovala od svých makléřů, aby se vzdělávali a zvyšovali si své znalosti, což jim umožňuje dlouhododě v rámci firemního vzděláváni. Makléři musí být schopni předávat svým klientům všechny relevantní informace o produktech a řešeních, které pro ně vyjednávají.  Dle mého názoru směrnice udává správný směr. Teď jde o to, jak dalece jednotlivé státy připustí regulace, které nepovažuji za správné.

Podle posledních údajů zveřejněných Českou asociací pojišťoven dochází k výraznému úbytku některých pojišťovacích produktů v odvětví životního pojištění. Čím si vysvětlujete tento trend?

Lidé se obecně více rozmýšlejí, zda jsou některé pojišťovací produkty vhodné pro investice a úspory. Předpokládám ale, že počet sjednaných rizikových pojištění bude růst. Tyto pojistky jim totiž umožní si udržet jistou kvalitu života, i v případě, že by například utrpěli úraz a nebyli schopni pracovat. Na stát se v tomto případě nemohou spolehnout. Poškozený bude pobírat důchod, který nemusí vždy pokrýt jeho potřeby. Pojištění rizika mě z toho důvodu dává větší smysl než investiční složka pojišťovacího produktu.

 

 

Zdroj fotografie: EY Podnikatel

Loading…